De tijd vliegt... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anne-Marije en Carlijn - WaarBenJij.nu De tijd vliegt... - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Anne-Marije en Carlijn - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt...

Door: Carlijn, Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne-Marije en Carlijn

10 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Allereerst, bedankt voor alle leuke reacties die we krijgen!! Super, daar worden we blij van!
En Janet, boek maar een ticket, want ik ben het nog lang niet zat!! Hihi

Vandaag moeten we een beetje bij komen van een kater.. de voetbal kater wel te verstaan, want het is voor ons gewoon afgelopen..
Wat een teleurstelling zeg! Helaas kregen we gister ook niet erg veel support van andere mensen.. haha
Maar we hebben wel een super toffe tijd gehad met de overwinningen hier!!

Wij hebben nu al weekend, morgen vroeg vertrekken we voor een lang weekend naar Baviaans kloof, dit is een groot natuur gebied waar verder heel weinig is behalve heel veel mooie natuur.
Samen met onze Belgische huisgenoot en onze gids vertrekken we in een 4x4 bakkie. (truck)
Onze gids woont hier al zo'n 20 jaar maar komt uit Nederland, we mogen weer gewoon lekker Nederlands lullen dus een weekend! We hebben er zin in!
Het zal wel een beetje stil worden dit weekend, want bereik met de telefoon hebben we daar niet...

Vorige week zijn we samen met een paar kindjes naar het strand geweest.
Sardinia Bay was het, hier heb je hele hoge zandheuvels, waar je ontzettend goed vanaf kunt rollen of rennen.
Hartstikke leuk en goed om wat energie kwijt te raken.. Haha (Voor de kinderen dan)
Wij hebben ons ook een paar keer aan de heuvels gewaagd, maar dit was zwaar!!!
We hebben een mooie route door de duinen en over het strand gelopen, echt geweldig wat een uitzicht!!
Dit was een heerlijk ochtendje met de kinderen, moe maar voldaan kwamen we dan ook terug op het project.

Elke dag krijgen we wel te horen hoe blij ze met ons zijn en hoe fijn ze het vinden dat we ze helpen, wij doen het met veel plezier!
' S morgens als we op het project komen worden we al begroet onder een luid gejoel en geroep. Haha!
Afgelopen vrijdag was er een kindje jarig, hij werd 5. De dag ervoor werd er een taart voor hem gemaakt en wij hadden een kaarsje met een 5 gekocht voor op de taart.
Ook hadden we leuke feesthoedjes gekocht, die erg in de smaak vielen!!
Toen de taart op was en we voor hem hadden gezongen, maakten we een rondje van wat je nou leuk vind aan dit kind.
Een medewerker vertaalde alles voor hem omdat zijn Engels niet heel goed is.
Bij elke nieuwe ronde had een big smile op zijn gezicht en straalde hij helemaal, mooi om te zien wat woorden kunnen doen!!

Vrijdag avond hebben we nog even een drankje gedaan met wat Zuid-Afrikanen hier, wij hebben onze ogen uitgekeken hoe hier gedanst word door mensen van 40+
Het was bijna te gek om naar te kijken, details zullen we jullie besparen.. Anne kijkt nergens meer van op en roept alleen maar: Ach, het is Zuid-Afrika! ;)

Zaterdag hebben wij paard gereden bij Sardinia Bay, de uitdaging begon al met een belletje naar de paardenstal..
We redden ons prima maar soms hebben we zomaar een black out wat betreft het Engels praten.. haha
Vol goede moed gingen we op weg! Maar reden eerst natuurlijk weer verkeerd, vergeten de kaart even te bekijken en zo dom gaan rijden.. haha
Bleek heel makkelijk te zijn en hadden het snel gevonden!
Er stonden al 2 lieve bruine paarden voor ons klaar en we waren maar met zn 2en. Heerlijk!
Anne mocht als laatste en kon dus alles lekker over zien. Wat een hoop hilariteit opleverde.

Na rustig stappen de eerste 10 minuten was het al tijd voor draf. Ik heb zo'n 12 jaar niet op een paard gezeten dus dit was moeilijk zoeken naar de juiste pas! Na een hoop gehobbel en gelach, gingen we gelukkig snel weer over naar stap..
Wat had ik toen al last van mijn kont... Gelukkig werd het steeds beter en hadden we een geweldig mooie route. Echt super!!!
Helaas konden we het strand niet op omdat het zo hard waaide en het zand echt pijn deed in ons gezicht..
Op de terug weg vroeg het meisje als we ook galop wouden proberen. Uhh ja, maar wat moet je dan doen?!!
Gewoon blijven zitten was het antwoord en daar gingen we... de paarden waren zo goed gedresseerd dat als paard 1 in galop ging, de andere 2 volgden..
Wat ging het hard!! En wat ging het slecht! Haha, toen ik Anne achter me niet meer bij hoorde komen van het lachen was het helemaal mis en lach ik ook helemaal dubbel.
Wat hebben wij gelachen, en genoten!
'S avonds begon de spierpijn al aardig voelbaar te worden, dus waren we bij de voetbal haast verplicht om een jamjar te bestellen.
Dit is een grote glazen pot, het lijkt een beetje op een grote lege groenten pot en word gevuld met een lekkere cocktail, en het kost ook nog eens niks... Good life!
Toen hebben we nog een geweldig feestje vieren, wat helaas nu helemaal voorbij is.
Zondag zijn we naar het souvenirs marktje geweest en hebben we meer inkopen gedaan.
Het was niet zo lekker warm, dus de mannetjes waren heel blij met ons dat we iets kochten. You make my day, thank you! Hebben we vaak gehoord.
Daarna zijn we door gegaan naar de pier, hier hebben we dolfijnen gespot, zo leuk!!
Het was erg winderig en fris dus sloten we af met een chocomelk.
Helaas hebben we die chocomelk nooit gekregen, want de serveerster kwam met een vaag verhaal over een kapotte machine of zoiets...
Als excuses werd ons een cappuccino van het huis aangeboden, dat wouden we wel natuurlijk! (echte Hollanders en Belgen he, gratisssss)
Na zo'n 20 minuten kregen we een bakje geserveerd die zo warm was dat de suiker niet meer smolt.. haha
Nou heerlijk genoten dus!!
We hebben de avond wel goed afgesloten met een lekker etentje, omdat er weer een meisje naar Nederland terug is!

Deze week hebben we een heerlijk relaxed weekje gehad op het project en zijn we druk bezig met voorbereiden van onze reis.
Volgende week is de laatste week op het project (HUILEN!!!!!)
En daarna gaan we 10 dagen richting Kaapstad, woehoee!!! Leuk leuk!
Zo kunnen we nog veel meer leuke dingen doen en zien in het prachtige land!
Voordat we onze reis starten laten we nog iets van ons horen natuurlijk. Voor nu zijn we wel een beetje uitgepraat en gaan we ons best doen om een fatsoenlijke maaltijd op tafel te zetten voor onze oude huisgenoten, die zijn naar het andere huis verhuisd.

Have a great weekend! En geen dingen doen die wij ook niet zouden doen! Leef je uit dus!! Haha

Liefs!!!!

• 10 Juli 2014 - 17:48

Mariska:

Hey lieve meiden!

Wat weer een prachtverhaal Carly! Jij op een paard, haha! Goed om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben. Jullie doen heel veel goeds daar, echt heel mooi om te lezen. En LOL moet er zeker gemaakt worden, daar wordt t allemaal nog leuker van!!! :-D
    Heel veel plezier nog, heel veel boel dikke drukkies je zus! Ook voor Anne!;-) Xxxxxxx

• 10 Juli 2014 - 22:35

Ina:

Wat een leuk verslag weer van jullie, heel erg leuk.
    Alvast veel plezier het weekend.

• 11 Juli 2014 - 06:47

Jolanda:

Leuk verslag! Geniet ze! Veel liefs van ons allemaal

• 11 Juli 2014 - 13:12

Alex, Jackie En Tudor.:

Wat is het toch leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Hier denken jullie over 50 jaar nog aan terug, zeker weten. Zal echt niet meevallen om weer in de regel van alle dag te komen wanneer jullie weer in ons kikkerlandje zijn. Maak iedere dag die jullie daar nog rest speciaal en tot gauw.

Dikke knuffel uit Amersfoort.

• 12 Juli 2014 - 10:57

Cecilia:

Wat een fantastisch verslag weer. Leuk om zo een beetje met jullie mee te reizen. Veel plezier komend weekend! groetjes, Cecilia

• 14 Juli 2014 - 16:42

Ans:

Fijn om weer iets te lezen,hopen dat jullie een heel fijn weekend hebben gehad.
    Wachten op het volgende verhaal .
    Heel veel liefs van ons